למה מיקי לוי הודה לאורי מקלב על ה'נאורות' שגילה?!

    "אנחנו עושים היום עוד צעד חשוב במעבר לממשל דיגיטלי, בהגנה על הסביבה ובצמצום הבירוקרטיה הממשלתית שבה נתקלים ספקים במסגרת עבודתם עם משרדי הממשלה וגופים מתוקצבים בגלל ניירת ושיטות עבודה ישנות"
    איתי גדסי No Comments on למה מיקי לוי הודה לאורי מקלב על ה'נאורות' שגילה?!

    מליאת הכנסת אישרה פה אחד את הצעת החוק "עסקאות ללא נייר" • 14 חברי כנסת תמכו בהצעה לא היו מתנגדים או נמנעים • "ראיתי את ערמות הקלסרים והדפים של הנישומים המונחים על שולחנות פקידי הרשות"

    "אנחנו עושים היום עוד צעד חשוב במעבר לממשל דיגיטלי, בהגנה על הסביבה ובצמצום הבירוקרטיה הממשלתית שבה נתקלים ספקים במסגרת עבודתם עם משרדי הממשלה וגופים מתוקצבים בגלל ניירת ושיטות עבודה ישנות"
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה פה אחד בקריאה ראשונה את הצעת החוק "עסקאות ללא נייר" של ח"כ מיקי לוי (יש עתיד). 14 חברי כנסת תמכו בהצעה לא היו מתנגדים או נמנעים.

    על פי ההצעה, תהיה חובה לשלוח מסמכים במייל בעסקאות שבין המדינה או גופים מתוקצבים לבין הספקים שעמם הם מתקשרים. גוף מתוקצב הינו תאגיד שקם בחוק והממשלה משתתפת בתקציבו או ממנה את הנהלתו, רשות מקומית, מועצה דתית, בנק ישראל, חברה ממשלתית וחברה עירונית.

    במקביל שר האוצר יהיה רשאי לפטור גופים של המדינה או סוגי עסקאות שהמדינה היא צד בהן במקרים של היעדר תשתית טכנולוגית מתאימה או מטעמים של שמירה על בטחון המדינה. כמו כן, כדי לא להטיל נטל כלכלי כבד מדי על גופים מתוקצבים קטנים יחסית, שר האוצר יוכל להסמיך את ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת לקבוע אמות מידה לעניין הגופים המתוקצבים שהחוק יחול עליהם.

    הצעת החוק עברה לפני מספר חודשים בקריאה טרומית במליאת הכנסת ובחודשים האחרונים נידונה והוכנה על ידי ועדת המדע והטכנולוגיה לקריאה ראשונה. למרות עלותה התקציבית שהוערכה על ידי האוצר בכ-7.5 מיליון ש"ח בשנה, ועדת שרים לחקיקה אישרה פעם נוספת את הצעת החוק בהסכמת הממשלה.

    ההצעה תעבור חזרה לוועדת המדע והטכנולוגיה להכנה לקריאה שנייה ושלישית והיא צפויה להיות מאושרת סופית בקריאה שנייה ושלישית עד תום המושב.

    ח"כ מיקי לוי אמר כי "הצעת החוק הזו נולדה לאחר התמונה שנגלתה בעיני בכל הסיורים שערכתי במשרדי רשות המיסים ברחבי הארץ במסגרת תפקידי כסגן שר האוצר בקדנציה הקודמת. בכל משרד ומשרד ראיתי את ערמות הקלסרים והדפים של הנישומים המונחים על שולחנות פקידי הרשות והבנתי את הפער בין העולם הדיגיטלי שבחוץ לבין משרדי הממשלה. הגיע הזמן שגם משרדי הממשלה יתקדמו למאה ה-21 ונגיע לחזון של ממשל ללא נייר. אני מודה לח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה שמסייע בקידום הצעת החוק לכל אורך הדרך".



    0 תגובות